mercredi 4 mai 2011

Marvel & DC | Η παρουσία τους στα Social Media

Μάθημα: Comics & Επικοινωνία
Διδάσκουσα: Λήδα Τσενέ
Ομάδα: 4ΤΥΡΙΑ

Οι εταιρίες Marvel και DC είναι οι μεγαλύτερες εταιρίες στο χώρο των κόμικς μέχρι και σήμερα. Από τη μία, η Marvel είναι η "μητέρα'' σούπερ ηρώων όπως είναι οι X-Men, ο Captain America, ο Hulk, ο Spiderman και ο Ironman, ενώ η DC έχει φέρει στο φως της δημοσιότητας τα μεγαλύτερα αστέρια στο χώρο των cartoon: τον Batman, τον Superman, τη Wonderwoman,τη Catwoman,  τον Captain Marvel και πάρα πολλούς άλλους. Και οι δύο εταιρίες, όμως, βασίζονται σε ακόμα μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγής κόμικς, τη Disney και τη Time Warner. Τόσο η Marvel όσο και η DC έχουν κερδίσει τεράστια ποσά από τα comic books με τους διάφορους χαρακτήρες, από τις επιτυχημένες ταινίες (ενδεικτικά αναφέρουμε τις ταινίες X - Men και Batman που, όντας χωρισμένες σε μέρη και συνέχειες, έχουν αποδειχθεί απίστευτα κερδοφόρες, και στις οποίες πρωταγωνίστούν μεγάλα αστέρια του Hollywood), αλλά και από τα διάφορα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά: λούτρινα κουκλάκια, παιχνίδια για το PlayStation, X - Box και άλλα. Παρ'ολα αυτά, μάλλον μία είναι η νικήτρια εταιρία σε ό,τι αφορά την παρουσία των δύο εταιριών στα social media.
Οι χαρακτήρες της DC Universe/ DC Nation

Οι χαρακτήρες της Marvel
 Ξεκινάμε με την παρουσία των 2 εταιριών στο facebook. H Marvel έχει (μέχρι την ώρα αυτή) πάνω από 1μιση εκατομμύρια likes, σε αντίθεση με τη DC που έχει μόλις κάτι λιγότερο από 42 χιλιάδες likes. Πολύ μεγάλη διαφορά για 2 τόσο γνωστές εταιρίες, έτσι;  Βέβαια η DC έχει και μία ακόμη fan page στο facebook, χωρίς να ξέρουμε με βεβαιότητα ποια είναι η επίσημη από τις 2. Όπως και να'χει όμως, ακόμα και το άθροισμα των likes στις 2 fan pages δεν πλησιάζει στον αριθμό likes της Marvel. Τι μπορεί να φταίει; Ίσως η εικόνα προφίλ της DC να μην ελκύει κόσμο, σε αντίθεση με εκείνη της Marvel που είναι συναρπαστική και πολύχρωμη. Μπορεί να φαίνεται υπερβολικά απλό, αλλά κάποιες φορές ακόμα και η εικόνα που χρησιμοποιείται στα social media μπορεί να παίξει σπουδαίο ρόλο. Άλλος λόγος είναι ότι αν κοιτάξει κανείς τις επίσημες ιστοσελίδες των εταιριών , η Marvel δημοσιεύει νέα και άλλα, παραπέποντας πάντα στη facebook fan page. Η DC μπορεί να "ανεβάζει" εξίσου συναρπαστικά και ενδιαφέροντα νέα, ωστόσο σπάνια παραπέμπει στο facebook fan page.
H facebook fan page της Marvel

H facebook fan page της DC
 Και συνεχίζουμε με την παρουσία στο Twitter. Αρχικα, και οι 2 εταιρίες έχουν φυσικά account, όπως και με το facebook. Το backround είναι customized, έχουν δηλαδή μία σχετική εικόνα και οι 2, αλλά η πιο όμορφη εμφανισιακά είναι εκείνη της marvel, από την άποψη ότι η εικόνα φαίνεται καλύτερα. Η Marvel έχει, μέχρι στιγμής, 10.972 tweets και  129.528 followers, ενώ η DC έχει 3.109 tweets και 42.267 followers. Πολύ μεγάλη διαφορά, μάλλον λόγω tweets, καθώς όσο πιο πολύ δημοσιεύει μια εταιρία tweets, τόσο πιο γνωστή γίνεται. Κάτι άλλο που ίσως φταίει είναι το γεγονός πως η Marvel έχει ξεκάθαρο όνομα στο twitter: "Marvel", ενώ η DC λέγεται "DC_Nation". Έτσι, μόνο οι φανατικοί οπαδοί της DC μπορούν εύκολα να τη βρούν στο search. Για τους υπόλοιπους, όμως, δεν είναι και τόσο αυτονόητο. Και οι 2 χρησιμοποιούν καλά το twitter, αν και μάλλον η Marvel το κάνει κάπως καλύτερα, από την άποψη ότι χρησιμοποιεί περισσότερα hashtags (#). 
To twitter της Marvel

To twitter της DC_Nation

Τέλος, και όσον αφορά στο YouTube, μόνο η Marvel έχει official channel. Αυτό είναι πολύ αρνητικό για τη DC, μιας και το YouTube είναι η πλέον διαδεδομένη μηχανή αναζήτησης για videos. Η Marvel προωθεί τη youtube σελίδα μέσω facebook, twitter και της επίσημης ιστοσελίδας. 


Αυτή λοιπόν είναι η παρουσία των Marvel και DC στα social media. Καταλήγοντας θεωρούμε ότι η DC πρέπει οπωσδήποτε να βελτιώσει τη χρήση τους, γιατί τα social media είναι το μέλλον (και το παρόν) της επικοινωνίας και μέσω αυτών μπορεί να κάνει ένα δυναμικό comeback.

.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire