mercredi 4 mai 2011

MARVEL vs DC or... Captain-Marvel vs Superman

Η MARVEL (X-Men, Spider-Man, Iron Man) και η DC (Batman, Superman) είναι με διαφορά οι δυο μεγαλύτερες εταιρείες στο κόσμο των comics. Kαι οι δυο διαθέτουν ένα τεράστιο εύρος με διάφορους χαρακτήρες σούπερ ηρώων, οι οποίοι διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο τόσο στα comic books όσο και στις διάφορες επιτυχημένες κινηματογραφικές ταινίες, τις οποίες έχουν κατά καιρούς παραγάγει και οι δυο εταιρίες. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι σ΄αυτό τον άκρατο ανταγωνισμό που υπάρχει ανάμεσα στις δυο αυτές εταιρίες-κολοσσούς στο κόσμο των comics, τα social media παίζουν καθοριστικό ρόλο. Ας επιχειρήσουμε να ρίξουμε λοιπόν μια πιο προσεκτική ματιά στο «οπλοστάσιό» τους στον κόσμο των social media.


Η DC Comics διαθέτει την ιστοσελίδα dccomics.com/dccomics καθώς και το blog DC Universe (dcu.blog.dccomics.com) το οποίο περιέχει αρχείο και posts αρκετών ετών - παλιά και νεότερα. Η παρουσία της στα Social Networks είναι αρκετά δυναμική.
Στο Facebook διαθέτει 3 σελίδες, οι οποίες είναι κατά τυχαία σειρά: DC Nation, DC Comics, Vertigo Comics. Η δράση της στο Facebook συνίσταται σε posts, photos, videos και links, τα οποία υπάρχουν στις αναφερόμενες σελίδες. Το κύριο διακύβευμα της εταιρείας είναι βεβαίως η συμμετοχή του κόσμου με σχόλια, καθώς και με διαμοιρασμό των δημοσιεύσεων της σελίδας σε άλλα κοινωνικά δίκτυα. Οι προαναφερθείσες σελίδες -λόγω των δεκάδων χιλιάδων fans τους η κάθε μία- αποτελούν ιδανικό μέσο διαφήμισης των προϊόντων και της εξέλιξης της DC.
Στο Twitter διατηρεί 2 profiles, τα οποία είναι το DC Nation και το Vertigo Comics, τα οποία χρησιμοποιεί κοινοποιώντας links σχετικά με το blog της, καθώς και για άλλες δραστηριότητες της εταιρείας που αφορούν τα “προϊόντα” της (π.χ. την εκπομπή κινουμένων σχεδίων της σε μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα).


ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΕΡΑ όχθη, η Marvel διαθέτει την ιστοσελίδα http://www.marvel.com/. Η παρουσία της στα Social Networks συνίσταται σε σελίδα στο Facebook με το όνομα Marvel, καθώς επίσης και σε λογαριασμό στο Twitter με το όνομα Marvel Entertainment. Επίσης διαθέτει κανάλι στο YouTube και λογαριασμό στο MySpace.com με ίδιο όνομα, καθώς επίσης στο Bebo και στο Hi5. Τέλος, η Marvel διατηρεί blogs και forum προς δημόσια χρήση.


Συγκρίνοντας τη δράση των δύο εταιριών, καταλήγουμε αναπόφευκτα σε κάποια πολύ χρήσιμα συμπεράσματα. Πρωταρχικά, λόγω της “φύσεως” των προϊόντων των 2 εταιρειών, η επικοινωνία μέσω social media γίνεται πολύ εύκολη και αποτελεσματική. Τα comics αποτελούνται από εικόνα και κείμενο, τα οποία διαχέονται εύκολα μέσω internet. Βεβαίως, πολλές φορές συναντούμε links με διάφορα βίντεο, τα οποία συνήθως χρησιμοποιούνται ως trailers για τη διαφήμιση των προϊόντων των εταιρειών. Επιπρόσθετα, μια πιο ερευνητική ματιά στα πεπραγμένα των δυο εταιριών δείχνει ξεκάθαρα ότι στο σύμπαν των social media, αναδεικνύεται ένας μεγάλος νικητής ανάμεσα στις δυο εταιρίες. Οι σελίδες και τα profiles της Marvel σε facebook και twitter, συγκεντρώνουν πολύ περισσότερα μέλη και followers αντίστοιχα, σε σχέση με την DC. (π.χ. σελίδα Marvel στο fb: 1.588.711 fans – σελ. DC στο fb: 277.629 f.) Επίσης παρουσιάζει το πλεονέκτημα ότι σε όλες εμφανίζεται με ένα κοινό όνομα, το οποίο μπορεί πολύ εύκολα να βρεθεί σε αναζήτηση χωρίς να προκαλέσει σύγχυση στους θαυμαστές της, σε αντίθεση με τη DC. Η Marvel γνωρίζει σίγουρα καλύτερα, ότι η κοινωνική δικτύωση μέσω σελίδων των social networks είναι ένα μεγάλο όπλο για την προσέλκυση νέων “οπαδών” και χρησιμοποιεί το κοινωνικό web πολύ καλύτερα από τη DC, η οποία αφήνει πάρα πολλά στοιχεία στην επίσημη ιστοσελίδα της, τα οποία δεν είναι διαθέσιμα στα social networks.


To τελικό συμπέρασμα είναι ότι τo μέλλον είναι τα social media και οι νέες γενιές θα μάθουν για τα κόμικς, μέσω αυτών. Όποια εταιρεία τα χειρίζεται καλύτερα, είναι και αυτή που θα κερδίσει τον πόλεμο του ανταγωνισμού. Προς το παρόν, όμως, ο πόλεμος μαίνεται και θα συνεχιστεί…


Ομάδα: 4ward

1 commentaire: