mercredi 4 mai 2011

Marvel Vs DC

Η Marvel (X-Men, Spider-Man, Iron Man) και η DC(Superman, Batman) είναι οι δύο μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγής comics, με τεράστια γκάμα ηρώων, εκατοντάδες τεύχη στο ενεργητικό τους και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές μεταξύ τους. Όμως, όπως θα διαπιστώσετε παρακάτω, υπάρχει ξεκάθαρος νικητής στη μάχη που διεξάγεται στην πλατφόρμα των social media.

Παρακολουθώντας τις εταιρίες αυτές στο facebook, twitter και youtube βλέπει κανείς που έγκειται η «διαμάχη» αυτή. Στο Facebook λοιπόν, και οι δύο έχουν προφίλ αλλά μόνο της Marvel φαίνεται official και μάλιστα με περισσότερους φίλους(477,000+ fans).Το προφίλ της DC απαριθμεί 25,000 fans. Παράλληλα, στο προφίλ της, η Marvel αναρτά ανακοινώσεις οι οποίες είναι διαθέσιμες μόνο από αυτόν τον διαδικτυακό τόπο, γεγονός που μπορεί να προσελκύσει πολλούς friends, σε αντίθεση με την DC στην σελίδα της οποίας υπάρχουν ανακοινώσεις που είναι διαθέσιμες παντού.

Στο Twitter από την άλλη, η Marvel διαθέτει ελκυστικότερο background, «ακούει» το κοινό και το παροτρύνει να συνεισφέρει με τον δικό του τρόπο. Στον αντίποδα, ηDC είναι πιο δύσκολη να την βρει κανείς απ’ ότι η Marvel, γιατί ο λογαριασμός της δεν είναι official, γεγονός που δικαιολογεί το γεγονός ότι η Marvel έχει περισσότερους followers.

΄Οσον αφορά στο Youtube, πιο οργανωμένη είναι η Marvel καθώς διαθέτει δικό της thumbnail και Official κανάλι με πάρα πολλούς subscribers (10.000+) , διότι όχι μόνο ανεβάζει βίντεο στα οποία προωθεί τον εαυτό της, αλλά ανεβάζει και πολλά «περίεργα» βίντεο που γρήγορα γίνονται viral.

Η Marvel σε αντίθεση με την DC δραστηριοποιείται και στο Flickr.Σχετικά με τα επίσημα sites των δύο εταιριών, μεν DC διαθέτει αρχείο των DC Comics, DCUniverse και Vertigo, αρχείο βιβλίων, blog και forum συζητήσεων, ηλεκτρονικό κατάστημα και συνεχή ροή των εξελίξεων. Απ’ την άλλη, η Marvel έχει συλλογή από τεύχη comics, comics σε ψηφιακή μορφή, λίστα με τα εταιρικά events, νέα σχετικά με τις ταινίες και της τηλεοπτικές εμφανίσεις, πληροφορίες για τον κάθε ήρωα, βίντεο, νέα, blogs και παραπομπή σε wiki, δυνατότητα download wallpapers,podcasts, εικόνες και ,τέλος, ηλεκτρονικό κατάστημα.Τέλος, H marvel στο site της έχει εφαρμογή για να φτιάχνεις τον δικό σου υπερήρωα, ενώ η Dc δεν έχει.

Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να αναφερθεί η viral καμπάνια που έστησε η Marvel για την προώθηση της ταινίας Iron Man. Δημιουργήθηκε αυτόνομο site για την ταινία, αλλά έγινε και αναφορά στο επίσημο site της Marvel. Επίσης, σχεδιάστηκε ένα διαδραστικό παιχνίδι, το Oracles Iron Man Game και στήθηκε με επιτυχία η Stark Expo 2010,με δική της σελίδα στο Facebook. Επιπρόσθεταδημιουργήθηκε η I am IronMan application και interactive trailer της ταινίας.

Η DC στην προσπάθειά της να προωθήσει την ταινία Batman: The Dark Knight, στην οποία κατείχε δεσπόζουσα θέση ο Joker, δημιούργησε ένα site , τοWhySoSerious.com , το οποίο αναμφίβολα διέγειρε το ενδιαφέρον του κοινού. Μην ξεχνάμε πως η ταινία αυτή είναι η μοναδική που έφτασε τόσο γρήγορα το ποσό των 20.000.000 $ σε εισπρακτικά κέρδη.

Στη μάχη αυτή νικήτρια είναι αναμφίβολα η Marvel η οποία φαίνεται πως ξέρει να χειρίζεται καλύτερα τα πλεονεκτήματά της και να αποτελεί ισχυρότατο παράγονται στο παιχνίδι των social media. Η DC πιθανότατα χρειάζεται να ασχοληθεί πιο εντατικά με αυτόν τον τομέα, ο οποίος φαίνεται να είναι το μέλλον της επικοινωνίας.

Πεντάμορφες

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire