mercredi 15 juin 2011

Τελική Εργασία από ομάδα 3D.

Athens city branding.
Ομάδα 3D : Ιωάννα Κατσιφαράκη(41080001),Κατερίνα Πλατή(41080013),Μάρθα Σταφυλάκη(41080010)
 Περιεχόμενα: Ανάλυση SWOT,Target group,Ταυτότητα Πόλης,Στοιχεία Έρευνας,Ανταγωνισμό,Action plan ,Σενάριο ,Ανάλυση κάθε frame.

 Ανάλυση SWOT :


Strengths
·         Ιστορία
·         Αξιοθέατα
·         Καλός καιρός
·         Events
·         Συνδυασμός βουνό-θάλασσα
·         Νυχτερινή ζωή
·         Υπερσύγχρονο αεροδρόμιο
Weaknesses
·         Όχι καθαρή πόλη
·         Σχετικά ακριβή ζωή
·         Οικονομική κρίση
·         Έλλειψη τουριστικής συνείδησης επαγγελματιών
·         Εγκληματικότητα
·         Θόρυβος & κίνηση
Opportunities
·         Αξιοποίηση αθήνα 2004
·         Μουσείο Ακρόπολης
·         Ανάβαθμιση σε φεστιβάλ τέχνης-θεάτρου
·         Ανεκμετάλευτοι χώροι
·         Πόλη συνάντησης φιλοσοφίας και οράματος
Threats
·         Γραφειοκρατία
·         Μείωση χρηματοδότησης
·         Μείωση επισκεπτών
·         Αναξιοπιστία χώρας
·         Αρνητικά σχόλια από ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία



Target group :
Όλοι οι εν δυνάμει τουρίστες Ευρωπαικών χωρών και μη ,με μεσαίο έως υψηλό εισόδημα και μορφωτικό επίπεδο.
18-24 (Άντρες-Γυναίκες Φοιτητές/τριες )
25-35 (Άντρες-Γυναίκες έγγαμοι ή όχι)
35-50 (Άντρες-Γυναίκες με οικογένεια και παιδιά κάτω των 18)
51-60(Συνταξιούχοι άντρες-γυναίκες)

Ταυτότητα Πόλης : Υπάρχει έντονη η ανάγκη για rebranding .Χρειαζόμαστε ένα διαφημιστικό που θα προβάλλει τις νέες αξίες και τη νέα ταυτότητα της Αθήνας σε συνδυασμό με τη παράδοση και τη κουλτούρα.Δίνοντας έμφαση στη νεανική άποψη γίνεται μια προσπάθεια αλλαγής.Η Αθήνα οφείλει να γίνει σημείο συνάντησης ανθρώπων με διαφορετικά υπόβαθρα που θα επιθυμούν να θαυμάσουν τα ιστορικά στοιχεία της αλλά και να απολαύσουν τον ξεχωριστό τρόπο ζωής των ανθρώπων.
**Προσοχή : Όσον αφορά τη νέα ταυτότητα της Αθήνας αυτό που πρέπει να ξεπεραστεί ως εμπόδιο είναι η Αθήνα να θεωρείται συνώνυμη με τη τεμπελιά, την απάτη.Αυτό που πρέπει να δείξουμε είναι πως η Αθήνα είναι άξια του ανταγωνισμού της και όχι ποιοτικά κατώτερη από άλλες Ευρωπαικές πόλεις .

Στοιχεία Έρευνας: Παρατηρήσαμε μια μείωση των τουριστών από το 2007-2009 ενώ τη περίοδο του 2004 το ποσοστό ήταν αρκετά υψηλό.Συγκεκριμένα το το 2007 οι αφίξεις ήταν 16.165.265 ενώ το 2009 ήταν μόλις 14.914.534 .Από το νούμερο αυτό το 50,20% ήρθε στην Αθήνα την περιόδο του Ιουλίου-Σεπτέμβριου .Ενώ Ιανουάριο-Μάρτιο μόλις το 6.94%.Έτσι παρατηρούμε ένα πρόβλημα εποχικότητας.
-Πηγή στατιστικών στοιχείων : http://www.sete.gr/default.php?pname=Statistics&la=1&cat=13


Ανταγωνισμός: Ο βασικός ανταγωνισμός της Αθήνας είναι οι πόλεις :
Της Ισπανίας,της Πορτογαλίας,της Ιταλίας και της Κύπρου (Ε.Ε)
Της Τουρκίας,της Αιγύπτου .Το υπόλοιπο κομμάτι του ανταγωνισμού θα μπορούσε να είναι κάθε Ευρωπαική ή μη πόλη.


 Ισπανία – πχ.Valencia: Πρόκειται για μια πόλη που τα τελευταία χρόνια έχει παρουσιάσει τρομερή ανάπτυξη σε σχέση με το μέγεθος της.Χαρακτηρίζεται από ένα πλούσιο παρελθόν και είναι προσανατολισμένη στην αρχιτεκτονική και σε μια νέα πολεοδομική τάση.Μια πόλη των τεχνών και των επιστημών.Το σλόγκαν της είναι «incredible but true» -απίστευτα αληθινή.



Ιταλία -Μιλάνο:  Πρόκειται για πόλεις που συνδυάζουν τον αέρα του στυλ και τις ιστορικής παράδοσης .Το Μιλάνο θεωρείται ως η πόλη της μόδας  και του σχεδίου της μόδας.Κατέχει τη 63η θέση στο κόσμο με τις πιο πολλές επισκέψεις  και 1,894 αφίξεις.Ως μεσογειακή χώρα σε θέματα διασκέδασης και ψυχαγωγίας προσφέρει πολλά στους τουρίστες της.Ακόμα η κουλτούρα και το φαγητό την κάνουν μια από τις πιο διαδεδομένες πόλεις.

Πορτογαλία-Λισαβόνα : Πρόκειται για τη πρωτεύουσα της χώρας και είναι γνωστή για το εμπόριο της,το πολιτισμό,τις τέχνες και τη ψυχαγωγία.Επειδή είναι κ αυτή Μεσογειακή πόλη και εκμεταλλεύεται το καλο καιρό της για να προσελκύσει τουρίστες.Έχει ανακυρυχθεί ως «25th most livable city in the world»

Τουρκία-Κωσταντινούπολη.
Η Τουρκία αποτελεί τον βασικό ανταγωνιστή της Ελλάδας αφού έχει καταφέρει να λύσει τα οικονομικά και πολιτικά της προβλήματα και θεωρείται μια από της πλέον γρήγορα αναπτυσσόμενες χώρες, όχι μόνο στον τουρισμό. Αξίζει να αναφέρουμε πως ο Τουρισμός στην Τουρκία αυξάνεται κάθε χρόνο. Πιο συγκεκριμένα το 2010 αυξήθηκε κατά 31,3% δηλαδή είχε πάνω από 2,29 εκατ. ξένους τουρίστες το συγκεκριμένο έτος.
Η πιο πρόσφατη καμπάνια της συγκεκριμένης χώρας άρχισε το 2010. Το slogan που προβάλλεται είναι: Istanbul 2010: Capital of Culture. Όπως φαίνεται η καμπάνια της χώρας αυτής θέλει να τονίσει το γεγονός ότι ενώ η Τουρκία σαν χώρα δεν ανήκει στην Ε.Ε, η Πρωτεύουσα της έχει όλα τα ευρωπαϊκά δεδομένα για να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό ξένο. Η καμπάνια αυτή αναδεικνύει τα πολύχρωμα καλοκαιρινά τοπία της χώρας καθώς και τον πλούσιο πολιτισμό της.
Τέλος, όσον αφορά την συγκεκριμένη χώρα πρέπει να αναφέρουμε ότι όντας μια υπερδύναμη στον Τουρισμό δεν έχει σημαντικά εμπόδια να επιλύσει, ένα από τα οποία μπορούμε να θεωρήσουμε το ότι είναι νοητά χωρισμένη σε δύο κομμάτια: το εξευρωπαϊσμένο κομμάτι και το τριτοκοσμικό κομμάτι, τα οποία παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές μεταξύ τους.

Κύπρος
Πριν ακόμα εξετάσουμε την Κύπρο και την καμπάνια της πρέπει να τονίσουμε πως εξετάζουμε το Νότιο κομμάτι της, το οποίο και έχει μπει στην Ε.Ε.
Η καμπάνια της Κύπρου δημιουργήθηκε για τους καλοκαιρινούς μήνες του 2011, και φέρει το slogan Cyprus in your heart, και αναδεικνύει τον συνδυασμό των διακοπών χαλάρωσης και διασκέδασης που μπορούν να έχουν οι επισκέπτες μαζί με τον πολιτιστικό τουρισμό (σε αρχαία μνημεία, θέατρα κτλ).
Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως ο τουρισμός της Κύπρου το 2010 παρουσίασε μια αύξηση της τάξης των 1,5%.


Αίγυπτος
Δεν θα αναφερθούμε εκτενώς στην Αίγυπτο ως κύριο ανταγωνιστή για το 2011 αφού τα πολιτικά γεγονότα που διαδραματίζονται στην ανα την χώρα έχουν οδηγήσει σε μια δραματική πτώση του τουρισμού για το έτος αυτό. Μιλόντας με νούμερα ο αριθμός των τουριστών που επισκέπτονται την Αίγυπτο σημειώνει μεγάλη κάμψη κατά -46% το πρώτο τρίμηνο του 2011.


 Action plan :


April
Mai
Jun.
Jul.
Aug.
Sept.
Διεθνής Αερολιμένες
























Καμπίνες Αεροπλάνων
























Περιοδικά Αεροπορικών Εταιριών



























Σενάριο
Είναι καλοκαίρι και η  Amelie, μια κοπέλα κοντά στα 20 από την Γαλλία,  έρχεται στην Ελλάδα με το πρόγραμμα Erasmus. Μια μέρα στο Πανεπιστήμιο συναντάει τον Πάρη, έναν νεαρό Έλληνα φοιτητή, κοντά στην δική της ηλικία,  που θα την ξεναγήσει στα αγαπημένα του μέρη στην Αθήνα.
Frame 1
Είναι 8 π.μ και η Amelie έχει μόλις προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Ελ. Βενιζέλος και βγαίνει από τον αερολιμένα. Μόλις κατεβαίνει από το αεροπλάνο σκέφτεται «τι ωραίος καιρός εδώ στην Ελλάδα, ανυπομονώ να τελειώσει το μάθημα και να αρχίσω την βόλτα στην Αθήνα».
Frame 2 α
Βρισκόμαστε στο Πανεπιστήμιο όπου η Amelie φαίνεται να είναι λίγο μπερδεμένη. Τότε εμφανίζεται η Πάρης και φαίνεται να θέλει να την βοηθήσει λέγοντας
-«γεια, με λένε Πάρη…»
- «γεια, με λένε Amelie».
-«ψάχνεις κάτι;» την ρωτάει αμέσως ο Πάρης
-«να γνωρίσω την Αθήνα…»
Frame 2 β
Η συζήτηση έξω από το πανεπιστήμιο συνεχίζεται με τον Πάρη να προτείνει: «μπορώ να γίνω ο ξεναγός σου!» και την Amelie απαντάει με χαρά: «τέλεια! Πάμε».
Frame 3
Η ώρα τώρα είναι γύρω στις 12 και οι δύο νέοι βρίσκονται τώρα στον πεζόδρομο του θησείου και ανεβαίνουν προς την Ακρόπολη. Ο Πάρης της λέει γεμάτος ζωντάνια: «επόμενη στάση ακρόπολη!».
Frame 4
Οι δύο νέοι έχουν ήδη φτάσει στην Ακρόπολη και την βλέπουν από κοντά, ενώ στα πόδια του απλώνονται όλα τα σπίτια της Αθήνας. Ο Πάρης ρωτάει την Amelie : «τελικά τι είναι αυτό που σου αρέσει στην Ελλάδα;» καθώς την κοιτάει σαν να κρέμεται κυριολεκτικά από τα χείλη της.
 Frame 5
Η απάντηση έρχεται όταν πια οι δύο νέοι έχουν εγκαταλείψει την Ακρόπολη και κατηφορίζουν τον δρόμο της Ερμού ενώ την συζήτησή τους συνοδεύει η χαλαρή μουσική μια μπάντας που παίζει σχεδόν δίπλα τους. Η Amelie λοιπόν απαντά: «λατρεύω να περπατάω στα σοκάκια της Αθήνας ακούγοντας μουσική… μαζί με ωραία παρέα».

Frame 6
Με τον περίπατό τους τώρα τα παιδιά έχουν φτάσει έξω από την βουλή κοντά στην φρουρά των τσολιάδων. Αμέσως ο Πάρης λέει στην Amelie με ένα ύφος παιχνιδιάρικο αλλά και πολύ φιλικό «προσπάθησε να κάνεις τους τσολιάδες να γελάσουν και αν τα καταφέρεις θα σε κεράσω ένα σουβλάκι» η Amelie δέχεται την «πρόκληση» γελώντας δυνατά.
Frame 7
Ο ήλιος τώρα έχει αρχίσει να δύει και ο Πάρης έχει φέρει την φίλη του έξω από ένα γνωστό, παραδοσιακό σουβλατζίδικο, μέσα από την συζήτηση υπονοείται ότι η κοπέλα δεν κατάφερε τελικά να κάνει τους τσολιάδες να γελάσουν: «μπορεί να μην τα κατάφερες αλλά το κέρασμα ισχύει» προσφέρεται ευγενικά ο Πάρης ενώ η Amelie εμφανώς ευχαριστημένη λέει: « τι ευγενικοί που είστε εσείς οι Έλληνες»
Frame 8
Συνεχίζοντας την βόλτα τους ο Πάρης οδηγεί την Amelie σε έναν από τους θερινούς κινηματογράφους του κέντρου της Αθήνας: «να μια εμπειρία που ίσως να μην έχεις ζήσει» και η Amelie εμφανώς ενθουσιασμένη απαντά: « ανυπομονώ….. θα ήθελα όμως ένα ποτό μετά το cinema».
 Frame 9
Αφού η ταινία έχει τελειώσει, ο Πάρης θέλοντας να ευχαριστήσει ακόμα περισσότερο την Amelie την συνοδεύει στο γκάζι, στον κεραμικό. Εκεί ενώ είναι ανακατεμένοι με τον συνομήλικο τους κόσμο και ενώ οι μουσικές των bar ανακατεύονται μεταξύ τους η Amelie λέει στον Πάρη: « όλοι οι φίλοι μου, μου είχαν πει πόσο αξίζει η νυχτερινή ζωή στην Αθήνα» ενώ ο Πάρης όλο περηφάνια της απαντά: «όμως δεν τελειώσαμε ακόμα, το καλύτερο στο φιλάω για το τέλος»
Frame 10 α
Αφού η ώρα έχει περάσει πλέον από μεσάνυχτα ο Πάρης και η Amelie έχουν ανέβει στο Λυκαβηττό για να παρακολουθήσουν όχι μόνο το αγαπημένο συγκρότημα του Πάρη που εκείνη την μέρα έχει συναυλία αλλά και την θέα της Αθήνας το βράδυ. Ο Πάρης παρουσιάζει την συναυλία στην Amelie : «η συναυλία μου που γίνετε κάθε χρόνο στο θέατρο βράχων…»
Frame 10 β
Και η Amelie με μια αίσθηση απόλαυσης και ευχαρίστησης συμπληρώνει: «Αθήνα, μια πόλη που μπορείς να ζήσεις το χθές και το σήμερα» 

***Το storyboard θα σας το στείλουμε σε email.



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire