mardi 14 juin 2011

Οδική Ασφάλεια

4ΤΥΡΙΑ
Σοφοκλής Ιωάννου, Μαρια - Αλίκη Γουρνά, Ιωάννα Σερεμέτη - Βουτσίνου, Αλεξία Σακελλαρίου

             
 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ



Tα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μια ανησυχητική αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων που προκαλούνται στην Ελλάδα ετησίως.  Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαικής Ένωσης, ενώ στις περισσότερες ευρωπαικές χώρες τα τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί σημαντικά, στην Ελλάδα η συμπεριφορά των οδηγών έχει ως αποτέλεσμα το θάνατο και το τραυματισμό  πολλών ανθρώπων. Συγκεκριμένα , 2.000  άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο εξαιτίας θανατηφόρων ατυχημάτων ενώ 4.000 άνθρωποι τραυματίζονται σοβαρά. Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως το 1/3 των θυμάτων ή των τραυματιών είναι παιδιά. Η τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας αφορά όλους μας και μπορεί μεν να γνωρίζουμε τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς, ωστόσο κανείς μας δεν τους εφαρμόζει και δεν τους εντάσσει στη καθημερινότητα του. Πραγματοποιώντας μια μικρή έρευνα στον ευρύτερο κύκλο μας, παρατηρήθηκε πως ενώ όλοι γνωρίζουν πως πρέπει να συμπεριφέρονται στους δρόμους κανείς δεν εφαρμόζει απλά και ταυτόχρονα βασικά πράγματα που μπορούν να προβούν μοιραία για τη ζωή μας είτε από συνήθεια είτε από απερισκεψία, έλλειψη συγκέντρωσης και αμέλεια. Βασικός στόχος είναι μέχρι το 2020 να μειωθούν τα  θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα κατά 40 % .


ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ





Copy Strategy


Target Group : Νέοι, ηλικίας 18 - 30

Όφελος : Ασφάλεια και υπευθυνότητα

Υποστήριξη H τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας, οδηγεί στην αποφυγή ατυχημάτων

Υπογραφή    :  Αυτοί δεν ήξεραν, Εσύ???
Positioning : Η οδική ασφάλεια είναι κάτι που αφορά όλους μας, ο καθένας γνωρίζει  πώς πρέπει να συμπεριφέρεται στους δρόμους. Το πρόβλημα είναι πως κανείς μας δεν την έχει εντάξει στη καθημερινότητά του, με αποτέλεσμα να οδηγούμε χωρίς υπευθυνότητα.

Ύφος : χιουμοριστικό, παιχνιδιάρικο, κινούμενο σχέδιο


Creative Brief

Στόχος :  Να εντάξουμε στη καθημερινότητα μας τους κανόνες οδικής ασφάλειας.

Target Group : Νέοι, ηλικίας 18 - 30

Τι θέλουμε να σκεφτεί : Να σκεφτεί πως οφείλει να τηρήσει τους κανόνες οδικής ασφάλειας

Τί θέλουμε να νιώσει : Γνώστης του αντικειμένου

Τί θέλουμε να κάνει : Nα τηρεί τους κανόνες οδικής ασφάλειας και να οδηγεί με υπευθυνότητα.

Ποιό είναι το σημαντικό μήνυμα ( όφελος ) : Aσφάλεια και υπευθυνότητα

Γιατί πρέπει να το πιστέψει ( υποστήριξη ) : H τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας οδηγεί στην αποφυγή ατυχημάτων.

Πρέπει να αναφερθεί :  -

SWOT: 
Opportunities -> 1. Τα συνεχώς όλο και πιο αυστηρά μέτρα που λαμβάνει το κράτος και οι ποινές που επιβάλλει στους παράνομους. Ο συνδυασμός του φόβου της ποινής και της καμπάνιας που προτείνουμε, η οποία κάνει πιο ελαφρύ το κλίμα, αποτελεί μια ευκαιρία οι οδηγοί να είναι περισσότερο πιο προσεκτικοί.
                               2. Τα τελευταία χρόνια οι οδηγοί είναι πιο ενημερωμένοι απ'ότι παλίοτερα.
Threats -> 1.Η νοοτροπία του μέσου Έλληνα, και κυρίως των νέων, που συνηθίζει να αψηφά τους νόμους και η αισιοδοξία του ότι "δε θα συμβεί σε εκείνον".
                    2. Η τάση του Έλληνα να πίνει ποτά και το όριο ηλικίας που επιτρέπει σε νέους άνω των 18 να πιούν, ενώ ακόμα μπορεί να είναι λίγο νωρίς ώστε να καταλάβουν τις συνέπειες.
Strengths -> 1. Η καμπάνια που προτείνουμε έχει έντονο το ανάλαφρο και χιουμοριστικό στοιχείο, επομένως μπορεί να εντυπωθεί στο μυαλό των πολιτών χωρίς να τους φοβήσει και ίσως έχει καλύτερα αποτελέσματα από μια καμπάνια η οποία προκαλεί θλίψη στο κοινό.
Weaknesses -> 1. Η μη επαρκής ενημέρωση του κοινού για τις συνέπειες της "παράνομης" οδήγησης από το κράτος, μπορεί να οδηγήσει στο να μη δοθεί η πρέπουσα σημασία στην καμπάνια. 


ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Τηλεοραση

Το τηλεοπτικό σποτ θα παίξει στην τηλεόραση τους καλοκαιρινούς μήνες που θα λάβει χώρα η καμπάνια. Η χρήση της τηλεόρασης προσδίδει γρήγορη αναγνωσιμότητα της καμπάνιας καθώς απευθύνεται σε πολυάριθμο κοινό και ανταποκρίνεται φυσικά στο κοινό -στόχος μας ηλικίας 18- 30 ετών.

Υπαιθρια Διαφημιση

Η υπαίθρια διαφήμιση θα πραγματοποιηθεί επίσης τους τρεις θερινούς  μήνες με γιγαντοαφίσες  σε 100 σημεία στην Αθήνα  και 20 σε Θεσσαλονίκη. Θα αναπαριστάται ένας μεγάλος πέτρινος τροχός που θα τρέχει σε μία κατηφόρα και θα ‘’κυνηγάει’’ δύο ανθρώπους με το μότο της διαφήμισης ‘’Αυτοί δεν ήξεραν, Εσύ??? ‘’

Τυπος

Οι ολοσέλιδες καταχωρίσεις σε περιοδικά που σχετίζονται με την οδήγηση,  και όχι μόνο, θα μας δώσουν τη δυνατότητα να έρθουμε πιο κοντά στο target group μας και να τους ενημερώσουμε για τη καμπάνια. Έτσι, επιλέξαμε τα εξής περιοδικά όπου θα έχουμε ολοσέλιδες καταχωρίσεις τους τρεις θερινούς μήνες που θα πραγματοποιηθεί η καμπάνια :
·         4 τροχοί :  Το μηνιαίο περιοδικό 4 τροχοί ανταποκρίνεται σε ηλικίες 18-45 και είναι πρώτο σε αναγνωσιμότητα και πωλήσεις σε Ελλάδα και Κύπρο.
·         Το ένθετο Bημαgazino που κυκλοφορεί κάθε Κυριακή με την εφημερίδα ‘’Το Βήμα ‘’ είναι ένα περιοδικό ποικίλης ύλης σε ρεπορτάζ.

Επίσης, ολοσέλιδες καταχωρίσεις θα γίνουν και σε εφημερίδες που διανέμονται δωρεάν. Η City Press διανέμεται δωρεάν  από Δευτέρα έως Παρασκευή. Πρόκειται για μια πολιτική ημερήσια εφημερίδα πρώτη σε αναγνωσιμότητα και κυκλοφορία στην Ελλάδα. Δεδομένου της υψηλής της αναγνωσιμότητας και των σημείων διανομής της ( κοντά σε μετρό) ο καθένας τη διαβάζει η έστω τη ξεφυλλίζει. Ως αποτέλεσμα αυτού, η καμπάνια μας θα γίνει ευρέως γνωστή.

Ίντερνετ

Η καμπάνια θα διαφημιστεί και στο χώρο των social media . Συγκεκριμένα στον ιστότοπο ‘’Οδική Ασφάλεια ‘’  (  www.odiki-asfaleia.com.cy/παρόλο που η τελευταία ενημέρωση έγινε το 2008 μπορούμε να ανανεώσουμε την ιστοσελίδα και να δημιουργήσουμε ένα application – παιχνίδι όπου ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να «οδηγεί» σε κανονικούς δρόμους, όπου μέσα από δοκιμασίες στο τέλος θα αξιολογείται η οδική του συμπεριφορά και θα δίνεται ένα αποτέλεσμα όπου θα αναφέρεται με βάση το τρόπο οδήγησης του αν θα ήταν δυνατόν να προκληθεί κάποιο ατύχημα.

Συγγραφη σεναριου

Ξεκινάει με επιγραφή ‘’4.000 π.Χ. ‘’ .  Στο επόμενο frame απεικονίζεται η κορυφή ενός βουνού με αρχαίους προγόνους – άνθρωποι των σπηλαίων που μόλις ανακάλυψαν το τροχό και δείχνουν ιδιαίτερα χαρούμενοι. Ξαφνικά κάτι πάει λάθος και ο τροχός ‘’ τρέχει ‘’ στην κατηφόρα ‘’κυνηγώντας’’ δύο άτομα. Τα δύο άτομα που τρέχουν μπροστά από το τροχό για να ξεφύγουν φεύγουν. Ξαφνικά ο μεγάλος πέτρινος τροχός  μπαίνει στο χωριό, σε μια αυλή όπου παιδάκια παίζουν και το ένα από αυτά χαζεύει το τροχό που ‘’ τρέχει’’ επίμονα. Συνεχίζοντας σπάει τη πόρτα ενός σπιτιού και μπαίνει στη κουζίνα όπου μία νοικοκυρά μαγειρεύει προκαλώντας ζημίες και καταστρέφοντας τη κουζίνα. Βγαίνει από την άλλη μεριά του σπιτιού καταστρέφοντας τελείως το σπίτι. Ο τροχός καταλήγει σε ένα καφενείο όπου τρείς άντρες παίζουν πόκερ. Καθώς ο μεγάλος πέτρινος τροχός προκαλεί επίσης ζημιές στο χώρο του καφενείου αρχίζει να  στριφογυρνάει γύρω από τον εαυτό του, μειώνεται η ταχύτητα και μεταμορφώνεται σιγά σιγά σε  σύγχρονο τροχό αυτοκινήτου. Εμφανίζεται το μότο ΄΄Αυτοί δεν ήξεραν, Εσύ; ΄΄ Οδική Ασφάλεια 2011.




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire