mercredi 1 juin 2011

Θέμα: Κόμικς για κοινωνικό σκοπό
Ομάδα: 5Μορφές: Δημάκη Γεωργία
Ζησιμάτου Ειρήνη
Κούτλα Κελλυ
Λυμπεροπούλου Ναταλία
Παναγιώτου Νικολέτα



Τα βλέπετε όλα ροζ?
Δεν είναι οι ροζ φακοί των γυαλιών ηλίου που φοράτε, ούτε χρειάζεται να ρυθμίσετε τα χρώματα της τηλεόρασής σας.
Οι καλλιτέχνες που ασχολούνται με την αισθητική των κόμικς «τα είδαν όλα ροζ» την δεύτερη εβδομάδα του Οκτώβρη του 2010, στηρίζοντας το μήνα «Πρόληψης κατά του Καρκίνου του μαστού». Οι σελίδες της εφημερίδας «Saturday» φιλοξένησαν πάνω από 50 δημοφιλή κόμικς, συμμετέχοντας με τον τρόπο τους στην εκστρατεία «Cartoonists Care» . Τα κόμικς είχαν πάνω τους επίσης το γνωστό λογότυπο – ροζ φιογκάκι , σύμβολο κατά του καρκίνου του μαστού.
«Σχεδόν όλοι έχουν ενός τύπου σύνδεση με αυτή την ασθένεια, και νιώσαμε πως είναι σημαντικό να κάνουμε μια ισχυρή δήλωση βοηθώντας τη στήριξη στο Μήνα Κατά του Καρκίνου του μαστού.» , είπε ο Brendan Burford του Σωματείου King Features, ο οποίος είναι σπόνσορας της εκστρατείας. «Δε θα μπορούσαμε να σκεφτούμε καλύτερο τρόπο να το κάνουμε από το να χρωματίσουμε όλες μας τις σελίδες ροζ.», δηλώνει ο ίδιος.
Πολλοί δημιουργοί κόμικς σχεδίασαν επίσης ιστορίες με θέμα επικεντρωμένο στην ασθένεια αυτή. Μερικοί από αυτούς ήταν οι Sandra Bell Lundy (Between Friends), Hilary Price (Rhymes With Orange) και Anne Gibbons (Six Chix).







Αυτός ήταν ο πρώτος χρόνος της πρωτοβουλίας των «ροζ κόμικς». Τα στριπς που δημιουργήθηκαν και πήραν μέρος στην εκστρατεία, προβλήθηκαν στην εφημερίδα αλλά και στην ιστοσελίδα http://www.comicsgopink.com/ . Οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα παροτρύνονται να κάνουν κάποια ενδεικτική δωρεά σε ένα
από τα επτά ιδρύματα που σχετίζονται με τον τύπο του καρκίνου αυτού.
Επρόκειτο για μια πολύ πρωτότυπη εκστρατεία, με θετική διάθεση , τσαχπίνικο, κοριτσίστικο τόνο και πολύ διασκεδαστική. Χρωματίζοντας τις σελίδες της εφημερίδας ροζ, σε πρώτη φάση, κατέστησαν αδύνατο το γεγονός να περάσει απαρατήρητη. Επιπλέον, όχι μόνο άνθρωποι που νοσούσαν ή συγγενείς τους ενδιαφέρθηκαν, αλλά και πλήθος κόσμου που δεν τους είχε αγγίξει τόσο άμεσα κάτι τέτοιο. Πλέον, 1 στις 9 γυναίκες προσβάλλεται σε σχετικά νεαρή ηλικία από τον καρκίνο του μαστού. Είναι ένα θέμα που δε γίνεται να μην σε αφορά. Μπορεί να μην είσαι εσύ, μπορεί να είναι η κόρη σου, η φίλη σου, η γυναίκα στο περίπτερο. Εφόσον σου δίνεται η δυνατότητα να κάνεις κάτι, τότε κάντο.




Αυτό το μήνυμα θέλει να περάσει η συγκεκριμένη εκστρατεία , η οποία χάρη στους δημιουργούς κόμικς που ασχολήθηκαν, δε θα μπορούσε να είναι πιο πετυχημένη.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire