mercredi 1 juin 2011

Διαφημιστική Εκστρατεία: Η περίπτωση της Digea

Τα comics και ευρύτερα τα animation videos έχουν χρησιμοποιηθεί τόσο στον τομέα της διαφήμισης για προϊόντα όσο και σε διαφημιστικές καμπάνιες για κοινωνικούς σκοπούς, διότι συγκεντρώνουν κάποια πλεονεκτήματα, όπως χαλαρό ύφος, έντονο χιούμορ, διαφορετικότητα.

Πρόσφατο και πολύ εύλογο παράδειγμα διαφημιστικής καμπάνιας που έγινε στη χώρα μας με τη χρήση comics ήταν μια καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών για την είσοδο του ψηφιακού σήματος στις ζωές μας. Η Digea με πολύ έξυπνο τρόπο προσπάθησε να ενημερώσει το κοινό για την αλλαγή που επήλθε στο νέο ψηφιακό κόσμο της τηλεόρασης. Η οικογένεια “Κλικλίκου” προσωποποιώντας την τυπική ελληνική οικογένεια έγινε το όχημα για την ενημέρωση των Ελλήνων για το νέο ψηφιακό σήμα. Η Digea με μια σειρά διαφημιστικών σποτ και με διανομή διαφημιστικών φυλλαδίων, κάνοντας χρήση μόνο των comics, κατάφερε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να κάνει γνωστή την αλλαγή που επήλθε στην τηλεόραση.

Όσον αφορά την επιτυχία της καμπάνιας, θεωρούμε τη χρήση comics μια σωστή επιλογή. Διαμέσου των εικόνων που προβάλλονται στα διαφημιστικά μηνύματα και της σημειολογικής τους χρειάς, δίνεται εύκολα στον αποδέκτη του μηνύματος να καταλάβει “περί τίνος πρόκειται”. Φανταστείτε, για παράδειγμα, η “μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή” για την οποία διατείνεται η Digea, να παρουσιαζόταν με δυσνόητους μηχανολογικούς και τεχνικούς όρους μέσω των διαφημίσεων. Λογικό επακόλουθο θα ήταν η αδυναμία κατανόησης από το κοινό, και σε ένα δεύτερο επίπεδο, η σχετική απόρριψη του μηνύματος και της καινοτομίας που προσφέρει η εταιρεία.

Κάνοντας έναν απολογισμό της εκστρατείας ενημέρωσης για το νέο ψηφιακό σήμα, συμπεραίνουμε ότι ήταν διαφορετική από άλλες και πολύ πετυχημένη.

Σημείωση: Η περίπτωση της Digea ίσως -για αρκετούς- να μην εντάσσεται στην κατηγορία καμπανιών κοινωνικού περιεχομένου. Ωστόσο, εμείς πιστεύουμε ότι είναι ένα αποφασιστικό βήμα για τη μετεξέλιξη του τηλεοπτικού τοπίου όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Επομένως, με την εξέλιξη του φαινομένου αυτού, αναμένεται να επηρεαστούν ευρύτερα κάποιες κοινωνικο-πολιτισμικές πρακτικές, οι οποίες, φυσικά, μεταβάλλονται κάθε φορά που επέρχεται μια αλλαγή σε κάποιον σημαντικό τομέα της σύγχρονης ζωής, όπως παραδείγματος χάριν είναι ο τομέας της ραδιοτηλεόρασης και των μήντια, εν γένει.



Το πρώτο Tv Spot της Digea:



Ομάδα: 4ward

Ντάγκρα Ευαγγελία

Σκούλος Ιωάννης

Τριάντης Σωτήριος

Τσιγκριμάνης Δημήτριος

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire