mercredi 15 juin 2011

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Ομάδα fource : Αφεντάκη Ιωάννα
Μουλαβασίλη Βασιλική
Μούλιου Κλεονίκη
Παναγιωτοπούλου Μυρτώ

Τα τελευταία χρόνια η οδική ασφάλεια αποτελεί για τη χώρα μας θέμα μείζονος σημασίας. Τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα χρόνο με το χρόνο σύμφωνα με έρευνες αυξάνονται είτε παραμένουν στάσιμα σε αντίθεση με χώρες της Ευρώπης στις οποίες τα ατυχήματα μειώνονται σημαντικά με την πάροδο των ετών.
Το καλοκαίρι οι πιθανότητες για ατυχήματα αυξάνονται θεαματικά λόγω της πιο "ελεύθερης" ζωής και της χαλάρωσης της προσοχής. Οι νέοι καταναλώνουν αλκοόλ σε μεγαλύτερο βαθμό διότι ξεκινούν από το μεσημέρι στις παραλίες με αποτέλεσμα οι κίνδυνοι να ελλοχεύουν ανά πάσα στιγμή. 25% των οδηγών ισχυρίζονται πως κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών είναι πιο επιρρεπείς σε μικροατυχήματα λόγω της ζέστης. Το 29% των αντρών οδηγών υποστηρίζουν πως η προσοχή τους αποσπάται λόγω των αιθέριων υπάρξεων που επιδεικνύουν τα κάλλη τους. Ένας ακόμη λόγος που εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους ανεξάρτητα από την ταχύτητα είναι το γεγονός πως οι οδηγοί δεν φορούν ζώνη. Μια πρόσκρουση με 50χλμ/ώρα ισοδυναμεί με πτώση απ΄τον 5ο όροφο. Το 83% των ατυχημάτων διαδραματίζεται μέσα στην πόλη αναπτύσσοντας οι οδηγοί χαμηλή ταχύτητα αλλά μη φορώντας ζώνη ασφαλείας. Θα έπεφτες ποτέ από τον 5ο όροφο, είναι το ερώτημα που ανακύπτει ευθύς αμέσως.
Βασικός μας στόχος είναι οι οδηγοί να ευαισθητοποιηθούν, να ενημερωθούν ευρύτερα για τους κινδύνους που ελλοχεύουν κάθε στιγμή που ένας κανόνας οδικής ασφάλειας καταστρατηγείται.


ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

Swot

Opportunities :
  • τα μέτρα ασφαλείας έχουν γίνει πιο αυστηρά από ότι παλαιότερα
  • ο μέσος Έλληνας είναι πιο συνειδητοποιημένος από ότι παλαιότερα λόγω πολλών ατυχημάτων που συμβαίνουν καθημερινά
  • λόγω της οικονομικής κρίσης οι νέοι δε βγαίνουν τόσο πολύ άρα μειώνονται οι πιθανότητες για ατυχήματα
  • είναι σύνηθες σε κάθε παρέα να οδηγεί ένα μέλος και να μην παίρνει ο καθένας το δικό του αυτοκίνητο αρα μείωση πιθανοτήτων για ατυχήματα
Threats :
  • ''χαλαρή'' νοοτροπία Ελλήνων
  • οικονομική κρίση άρα αποφυγή μέσων μεταφοράς όπως τάξι
  • όχι επαρκης ενημέρωση για το θέμα της υπεύθυνης οδήγησης
  • όχι αρκετοι έλεγχοι από το κράτος ( ζώνες ασφαλείας) / έλλειψη χρηματοδότησης έλεγχων
  • όχι αρκετά αυστηροί νόμοι σχετικά με την τήρηση οδηγικής υπεθυθνότητας
  • χαμηλό όριο ηλικίας για απόκτηση διπλώματος για μηχανές
Weaknesses :

  • κυκλοφορία στο εμπόριο φθηνών και μη ασφαλών οχημάτων
  • όχι επαρκης ενημέρωση για το θέμα της υπεύθυνης οδήγησης
Strengths :

  • καμπάνιες για την υπεύθυνη ογηγηση από δήμους και μη κυβερνητικές οργανώσεις
Copy Strategy

Target group: Nέοι ηλικίας 18-30

Positioning: Ο καθένας πρέπει να γνωρίζει τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς και να οδηγεί με υπευθυνότητα, σύνεση και ωριμότητα. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγει τα θανατηφόρα ατυχήματα. Συχνά όμως, παρατηρείται ανευθυνότητα των οδηγών με αποτέλεσμα να θέτουν τη ζωή τη δική τους αλλά και των υπολοίπων σε κίνδυνο.

Ώφελος: σιγουριά, ασφάλεια, υπευθυνότητα.

Υποστήριξη: Είναι απαραίτητο όλοι να οδηγούμε υπεύθυνα, να τηρούμε τους κανόνες οδικής ασφαλείας. Έτσι μόνο θα μπορούμε να νιώθουμε ασφαλείς και ότι δεν διατρέχουμε κίνδυνο.

Υπογραφή: Τα παιχνίδια σου δίνουν πάντοτε δεύτερη ευκαιρία, η ζωή όμως δεν είναι παιχνίδι. Αξίζει να ρισκάρεις??

Τόνος και ύφος : χιουμοριστικό, παιχνιδιάρικο, με αισθητική comics

Creative Brief
  • Προιόν : καμπάνια για την ασφαλή οδήγηση
  • Στόχος: ευαισθητοποίηση του κοινού-στόχου για το ζήτημα της υπεύθυνης οδήγησης
  • Κοινό-στόχος : άνδρες και γυναίκες 18-30 ετών
  • το κοινό στόχος θέλουμε να
  • σκεφτεί οτι πρέπει να γίνει πιο προσεκτικό στο θέμα της οδήγησης
  • να νιώσει ταύτιση με τις εικόνες της καμπάνιας
  • αυτό που θέλουμε να κάνει αφού έχουν προηγηθεί τα παραπάνω είναι να γίνει πρακτικά πιο υπεύθυνο ως προς το θέμα της οδήγησης
  • το πιο κρίσιμο θέμα που έχουμε να αντιμετωπίζουμε είναι η δυσκολία στο να πείσουμε για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στη μη ασφαλή οδήγηση καθώς η νοοτροπία του κοινού έγκειται κατά κύριο λόγο στο ότι είναι σπάνιο να πάθει ατύχημα
  • το μήνυμά μας είναι : οδηγείτε με προσοχή και πως τα παιχνίδια δίνουν δεύτερη ευκαιρία η ζωή όμως δεν είναι παιχνίδι και δεν αξίζει να ρισκάρουμε
  • το όφελος είναι η υγεία και η ασφάλεια του κοινού
  • υποστηρίζουμε το μήνυμα μας
  • είναι απαραίτητο όλοι να οδηγούμε υπεύθυνα, να τηρούμε τους κανόνες οδικής ασφαλείας. Έτσι μόνο θα μπορούμε να νιώθουμε ασφαλείς και ότι δεν διατρέχουμε κίνδυνο
Εργαλεία επικοινωνίας

Τηλεόραση : η διαφημιστική καμπάνια μας θα προβάλλεται στους τηλεοπτικούς δέκτες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρνών μηνών με σκοπό να ενημερώσει το κοινό-στόχο μας

Social media : η διαφημιστική μας καμπάνια θα διαφημιστεί στους ιστότοπους που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα όπως είναι το facebook και το twitter. Το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε σπαταλά πολλές ώρες του ελεύθερου χρόνου του σερφάροντας στο διαδίκτυο και μάλιστα στον κόσμο του facebook και του twitter. Επιπροσθέτως, θα χρησιμοποιηθούν rich media με banners που θα διαφημίζουν την καμπάνια μας στο google, στο facebook, στο yahoo. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη η δημοτικότητα των rich media έχει αυξηθεί σημαντικά και το 41% των επιχειρήσεων διαφημίζονται στο διαδίκτυο ή έχουν δοκιμάσει τη χρήση τους.

Υπαίθρια διαφήμιση : 50 αφίσες θα κοσμούν τους πιο πολυσύχναστους δρόμους της Αθήνας, της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης παρουσιάζοντας σε μικρογραφία τα καρέ της διαφημιστικής μας καμπάνιας, με σλόγκαν : τα παιχνίδια σου δίνουν πάντοτε δεύτερη ευκαιρία. Η ζωή όμως δεν είναι παχνίδι. Αξίζει να ρισκάρεις ??

Τύπος : ολοσέλιδες καταχωρήσεις θα ενσωματώνονται σε περιοδικά που συναντούν υψηλή αναγνωσιμότητα τόσο όσον αφορά στο ανδρικό όσο και στο γυναικείο φύλο. Κάθε Κυριακή στη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών θα υπάρχει στις εφημερίδες Το Πρώτο Θέμα, Βήμα ολοσέλιδη καταχώρηση που θα προβάλλει τη διαφημιστική μας καμπάνια σε συνδυασμό με το σλόγκαν μας προκειμένου να επιστήσει την προσοχή του κοινού που θέλουμε να προσεγγίσουμε.

Τέλος, θα δρομολογηθεί μια εφαρμογή που θα υπάρχει στα I-phones και στα smart phones. Θα περιλαμβάνει ένα παιχνίδι όμοιο με το βιντεοπαιχνίδι της διαφημιστικής μας καμπάνιας. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός πως το αυτοκινητάκι θα τηρεί τους κώδικες οδικής ασφάλειας και όταν δεν το κάνει το παιχνίδι θα τερματίζεται και θα χάνει την εφαρμογή.

ΣΕΝΑΡΙΟ


Βρισκόμαστε σ’ ένα φοιτητικό δωμάτιο όπου απεικονίζεται ένα αγόρι γύρω στα 20 να είναι προσηλωμένο στη τηλεόραση του όπου παίζει ένα παιχνίδι στο play station του. Το παιχνίδι αυτό έχει περιεχόμενο αποστολές που μπορεί να αναλαμβάνει ο παίκτης κινούμενος πάντα με αυτοκίνητα που μπορεί να παίρνει-κλέβει από τους πολίτες η απλά να κάνει ό ,τι θέλει μέσα στην πόλη παραβιάζοντας κάθε κανόνα που ισχύει στην πραγματική ζωή. Άλλωστε αυτό είναι και που το κάνει τόσο συναρπαστικό στα μάτια του παίκτη!

Frame 1

Το αγόρι είναι καθισμένο στο πάτωμα του δωματίου του με επίκεντρο τη μεγάλη οθόνη της τηλεόρασης του όπου ο εικονικός του εαυτός φαίνεται να διανύει με ιλιγγιώδη ταχύτητα τους δρόμους της πόλης αδιαφορώντας για τα σήματα της τροχαίας, τα STOP και τα κόκκινα στα φανάρια, χωρίς να φοράει τη ζώνη ασφαλείας.

Frame 2

Το πλάνο συνεχίζει να είναι επικεντρωμένο στο ηλεκτρονικό παιχνίδι οπού αυτή τη φορά δείχνει το αυτοκινητάκι να πηγαίνει ανάποδα στο ρεύμα της κυκλοφορίας αγνοώντας την αστυνομία η οποία τον κυνηγά αλλά δεν καταφέρνει ποτέ να τον πιάσει! Ταυτόχρονα σειρήνες και προειδοποιήσεις ακούγονται από τα περιπολικά αλλά ο παίκτης δεν πτοείται και συνεχίζει την πορεία του.

Frame 3

Το αυτοκινητάκι με τον παίκτη συνεχίζει να τρέχει και τώρα βλέπουμε έντρομους πολίτες να κάνουν στην άκρη στο πέρασμα του αμαξιού ενώ πατάει κ τραυματίζει μια αμέριμνη γυναίκα που περπατούσε στο δρόμο. Το αγόρι φαίνεται να έχει πάρει μια άγρια έκφραση ευχαρίστησης στο πρόσωπο του.

Frame 4

Στο τέλος ο εικονικός οδηγός καταλήγει να προσκρούει πάνω σε μια κολώνα αλλά παρ’ όλα αυτά το αυτοκίνητο παραμένει άθικτο κ ο οδηγός σώος και αβλαβής να κατεβαίνει από το όχημα ενώ εμφανίζεται στην οθόνη «GAME OVER» ξαναρχίζοντας από την αρχή.

Frame 5

Σ' ένα bubble εμφανίζεται το σλόγκαν της διαφημιστικής μας καμπάνιας :
τα παιχνίδια σου δίνουν πάντοτε δεύτερη ευκαιρία...η ζωή όμως δεν είναι παιχνίδι...αξίζει να ρισκάρεις???

*το storyboard θα σας το στείλουμε με e-mail

1 commentaire:

  1. Hello there!

    My name is Cliff and I'm holding The Sartorialist book by Scott Schuman giveaway right now. I'm so happy that I'm here to officially invite you to join the giveaway, it's open internationally. I'm so excited that you have the chance to win. Thank you so much for your time! :) Click HERE for the giveaway!

    RépondreSupprimer